пʼятниця, 10 березня 2017 р.

Здоров'я лісової галузі вимагає невідкладного втручання




Поки фахівці дискутують, куди спрямувати локомотив реформ, весна диктує свій робочий графік: починається черговий сезон садіння лісу

Три основних питання - фінансування держлісгоспів з бюджету, реалізація деревини, професіоналізм кадрів та формування і виконання управлінських рішень - будуть винесені на засідання круглого столу «Стан нормативно-правової бази в системі лісового господарства», який відбудеться 21 березня 2017 р. о 10:00 в ауд. 69 навчального корпусу № 1 НУБіП України, за участю Громадської Ради, представників Державного агентства лісових ресурсів України, освіти та науки, представників ЗМ1.

Саме ці, заплановані до обговорення на круглому столі питання, слід вирішувати невідкладно, не чекаючи оголошення «глобальної реформи», так вважає Юрій Марчук, член робочої групи з питань реформи лісового господарства.

Питання фінансування лісгоспів Півдня і Сходу, які уже в середині березня починають садіння лісу — одне з першочергових, але надії на отримання коштів з бюджету для виконання цих робіт примарні.

Група фахівців разом з Юрієм Марчуком пропонують підготувати короткотермінову програму на 2017— 18 рік під назвою «Програма антикризових заходів для подолання наслідків техногенних катастроф, організації гасіння лісових пожеж, захисту лісу від шкідників і хвороб». У співпраці з галузевими профспілками розраховано потреби коштів по кожному лісгоспу. Ці розрахунки підтверджують на 2017 рік суму 422 мільйони, яка заявлена Дсржліс-агентством, але розписані за всіма нормативами кожного лісгоспу Півдня і Сходу України. І в МінАПК, і в Держлісагентстві пропозиція підтримана, але поступального руху не видно. Це перший напрямок вирішення проблем фінансування галузі.

Інший шлях до вирішення цієї проблеми - це скористатися програмою по лінії Міністерства агро-промполітики з розвитку сільських територій. У цій програмі, розгляд якої Урядом планується на третій квартал, одним рядком можна вписати лісове господарство до 20-го року.

Третій варіант — створити фонд фінансування лісової галузі при МінАПК. подібний до екологічного чи дорожнього, але потрібно вносити зміни до Бюджетного і Податкового кодексів. З чого може бути сформований цей фонд? Плата за використання лісових ресурсів зараз у цілому становить близько мільярда гривень. Половина з цієї суми йде до місцевого бюджету, інша частина - до державного. Свого часу ідеологія цього фонду передбачала витрати на ведення лісового господарства. Якщо отримали гроші від рубки, то слід направити їх на вирощування лісу. В таких регіонах, як, наприклад, Карпати, Полісся такий кругообіг може відбуватися. А на Півдні ведення лісового господарства держава повинна фінан-

сувати. Можна виділяти кошти за цільовим призначенням з бюджету, як було донедавна, або ж перерозподіляти через бюджет гроші, отримані від податку з північних лісгоспів - на південь. Поляки 14,6% від реалізації продукції спрямовують до такого фонду. На думку Юрія Марчука, кошти з місцевого бюджету чіпати не можна, бо це на розвиток сільських (і лісових) територій, а з «державної» частини 50 відсотків

— це 250 мільйонів - слід взяти. Можна наповнювати фонд і за рахунок відсотка від реалізації продукції. За розрахунками 5% від реалізації

— це 500 мільйонів. Якщо взяти тс й друге, виходить 750 мільйонів. Це цифра близька до розрахункових потреб лісового господарства (780 млн гри). Але це питання потребує детального обговорення.

Повністю пропозиції Юрія Марчука, щодо впровадження невідкладних змін у лісовому господарстві, опубліковані у статті «Дати відповідь на виклики дня» у «Лісовому і мисливському журналі» № 1.

Максим ЗЕЛЕНИЙ


Газета "Природа і суспільство", 10 березня 2017 року, № 5 (161), стор. 1
Всеукраїнське екологічне видання


 
  
http://www.ekoinform.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=62&lang=ru

0 коммент.:

Дописати коментар